Konec inzulinových injekcí? Vědci objevili zázračný hormon!

6. listopadu 2014 v 21:59 |  Doporučení, novinky ve výzkumu
URL odkaz:
************************************************************************************************

Konec inzulinových injekcí? Vědci objevili zázračný hormon

Lékařský tým z Harvardské univerzity udělal velký skok ve výzkumu léčby cukrovky. Diabetici by tak v budoucnu nemuseli být závislí na inzulinu.

Cambridge - Harvardští vědci učinili velký posun v léčbě cukrovky. V lékařských kruzích je objev hormonu, který zrychluje proces vzniku buněk produkujících inzulín, přirovnáván k objevu antibiotik.

Testy byly dosud prováděné jen na myších a nacházejí se v počáteční fázi. I když nebyly zatím připraveny pro testování na lidech, lékařský tým už spolupracuje se dvěma farmaceutickými společnostmi. Doufá, že by jejich léčba mohla nahradit nebo alespoň doplnit dosud používané inzulinové injekce.

"Objevili jsme nový hormon, který zrychluje vznik beta buněk způsobem, jaký jsem ještě neviděl," řekl jeden z členů lékařského týmu.

Konec inzulinových injekcí?

Právě tyto buňky jsou při cukrovce prvního stupně napadeny vlastním imunitním systémem, záměrem výzkumu je zlepšit život těmto pacientům.

Prezident americké diabetické asociace zatím počáteční nadšení mírní. Potvrdil, že kmenové buňky u myší se skutečně dělily neuvěřitelnou rychlostí, nicméně se ještě nepodařilo prokázat, zda ke stejnému procesu dojde i v lidském organismu.

Ve většině případů se vědecká obec shoduje na tom, že jde o zásadní objev. "Jeden z nejdůležitějších, který byl uskutečněn v oblasti kmenových buněk. Celá desetiletí se vědci snažili generovat lidské buňky slinivky břišní tak, aby zůstaly schopné vytvářet inzulin," řekl biolog z Rockefellerovy univerzity.
Cukrovka neboli diabetes mellitus je chronické onemocnění, které se projevuje poruchou metabolismu sacharidů. V případě prvního typu jde o úplnou a v případě druhého typu o částečnou absenci inzulinu, hormonu regulujícího hladinu cukru v krvi.

Podle odhadů Světové zdravotnické organizace žije dnes na světě 190 milionů diabetiků a tento počet by se měl do roku 2030 zdvojnásobit. Ještě nedávno jich bylo v České republice kolem tří procent, dnes je to více než dvojnásobek.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články